Vi finns här för att hjälpa till!


Allmänt

Om du vill använda våra tjänster till dess fulla potential, behöver du ett konto. Kontoinformation används för att skapa eller ta emot betalningar och att ge gäster och värdar relevant information om båda parterna för att du ska ha en så smidig upplevelse som möjligt.

Vi har precis startat så ha tålamod! Du kan hjälpa oss genom att bli en värd i just din stad. När ett par värdar dyker upp i din stad, kommer staden att synas på hemsidan.

Vi är ett litet företag från Finland som vill göra matvärlden bättre genom att hjälpa dig hitta nya vänner och äta god hemlagad mat.

För Gäster

Hitta först ett event du gillar, på dess sida kommer du att hitta en kalender till höger. Välj ett ledigt datum och hur många sittplatser du önskar, acceptera våra regler och villkor, och klicka sedan på 'Bekräfta Reservation'. Följ sedan instruktionerna på nästa sida.

Ja, men det måste göras innan avbokningsdeadlinen som värden har satt för att du ska få en full återbetalning. Om deadlinen redan har nåtts, kan vi inte ge dig någon återbetalning eftersom det vore orättvist mot värden. Avbokningsdeadlinen kan max vara 24 timmar.

För Värdar

Du kan bli en värd genom att klicka på 'Bli en värd' eller 'Skapa Event' knapparna. Notera att ditt nya event kommer inte vara synligt förens vi har granskat det, vilket kan ta ett par dagar.

Ja! Se bara till att dina sittningar inte krockar.

Ja det kan du. Om du behöver avbryta ett event, så kan du göra det i 'Mina Event' som finns på din användarsida. Alla bokningar återbetalas och gästerna kommer att meddelas.

Skatter och Lagen

I de flesta länder, ja. Du måste ta reda på ditt lands regler gällande skatt och andra mat-relaterade lagar. Vi strävar mot att i framtiden kunna ge våra värdar denna information direkt.

Du måste ta reda på ditt lands egna skattelagar.

Frågor?

Tveka inte att skicka oss ett email med frågor du har som rör DineAways tjänster eller funktioner.

[email protected]://dineaway.net